NSSK:n mukaan logo ja logotyyppi ovat kirjapainoalan sanoja, joilla on sama merkitys: ”yhtä ladontakappaletta oleva kirjakeyhdelmä”. Näitä sanoja ruvettiin käyttämään erityisesti yrityksen tms. nimen tai lyhenteen erityisestä graafisesta asusta, jota varten aiemman saatettiin valmistaa ladontakappale. Tällainen merkitys kuvataan muun muassa Julkisen hallinnon yhteentoimivuussanastossa niin, että suositellun termin logo määritelmä on ”nimen vakiintunut graafinen asu”. Se huomauttaa, että ”logo eroaa liikemerkistä siten, että liikemerkkiin kuuluu logon lisäksi myös kuvallinen symboli”.
PSK:ssa logotyyppi tarkoittaa samaa kuin NSK:ssa, mutta sanan logo 1. merkitys on logotyyppi ja 2. merkitys ”yhtiön, liikkeen, tuotteen tms. tunnuskuvio t. -teksti”. KSK:ssa näiden järjestys on muuttunut ja logotyyppimerkityksestä sanotaan ”vars. aik.”; lisäksi ensimmäisen merkityksen muotoilu on hiukan toinen: ”yritystä, yhteisöä, tuotetta tms. edustava graafinen tunnus”. (Tässä lainattu v:n 2022 version mukaan.) Ilmeisesti tässä on tapahtunut muutos, sillä Suomen etymologisen sanakirjan (SES) kuvaus logo-sanasta on ”yhtiön, tuotteen tms. nimen vakiintunut graafinen asu; (kirjapainoalalla:) yhtä ladontakappaletta oleva kirjakeyhdelmä, logotyyppi”. Kyseisen sanakirjan määritelmät seuraavat yleensä KSK:aa. Lisäksi EU:n IATE-termitietokannassa suomen sanan logo kuvaus on sama kuin SES:ssa, ja sen lähteeksi ilmoitetaan KSK 6.11.2017.
Käytäntö on kirjava. Yleisimmin logo tarkoittanee nykyisin KSK:n kuvaamaa graafista tunnusta, joka voi olla tunnuskuva tai määräasussa oleva teksti tai sellaisten yhdistelmä. Toisaalta myös suppeampi merkitys on käytössä, ja tällainen merkitys siis esitetään useissa lähteissä. Tieteen termipankin kuvaus esittää hiukan arvoituksellisesti määritelmänä seuraavan: ”usein yritysnimen virallinen asu”. Kielikellon 3/2003 artikkelin Rakastavatko graafikot pieniä kirjaimia? lopussa on pieni sanasto, jossa on seuraava: ”logo(tyyppi) yrityksen, tuotteen tms. nimen tunnusomainen kirjoitusasu eli kirjainten typografia, myös liikemerkin synonyymi”.